מה התאמות הנגשה פדגוגיות כוללות?
הנגשת חומרי ההוראה ללמידת התלמיד באופן שיאפשר השתתפות פעילה.
ההתאמות נקבעות באמצעות צוות מקצועי בבית הספר בליווי המתי"א.
אחריותו של מנהל המוסד החינוכי להסביר באופן מפורט לצוות החינוכי על תהליך ההנגשה ולהדריכו לנתינת שירות נגיש.
"It is important to note the various components of the above definition and to realize that technology is a tool for the delivery of instruction. In this conceptualization, technological devices are considered as means to an end, and not an end in themselves. Thus, use of technology cannot compensate for instruction that is poorly designed or implemented." (Blackhurst, 2005)
אילו עזרי תקשורת תומכת וחלופית (תת"ח) ניתנים במסגרת משרד החינוך?
עזרי הנגשה וציוד טכנולוגי המותאם אישית לתלמיד לצורכי תקשורת תומכת חלופית: במקרים בהם התלמיד זקוק לאמצעי טכנולוגיה מסייעת על מנת לאפשר לו לבטא את צרכיו התקשורתיים כתחליף לדיבור.
עזרי טכנולוגיה מסייעת לתת"ח יותאמו לתלמיד בקשר ישיר למטרות התוכנית האישית של התלמיד תל"א או תח"י.
ההתאמה הינה תוצאה של הערכה תקשורתית, תצפיות, התנסות קודמת ואיסוף מידע על ידי קלינאית התקשורת במתי"א ובמסגרת החינוכית.
הזכאות הינה במקביל לזכאות במסגרת סל הבריאות ויש לוודא כי לא תתקיים כפילות במתן עזרים לתלמיד.
מסגרת חינוכית אשר תלמידיה מסתייעים בתקשורת תומכת וחליפית יכולה להצטייד בעזרי תת"ח להכנת חומרי לימוד נגישים
מהי הנגשה אישית לצורכי כתיבה באמצעות טכנולוגיה מסייעת?
תלמיד המתקשה בכתיבה בעזרת כלי כתיבה, ויכול לשפר את השתתפותו באמצעות הקלדה באמצעות עזרי טכנולוגיה.
ההחלטה על בחירת הטכנולוגיה האישית לכתיבה תיעשה בהתאם למטרות התל"א והתח"י ובהתאם על הערכת נגישות טכנולוגיה צוות מומחה לנושא במתי"א.
קישורים למידע נוסף